Cu toții suntem de acord ca EURO2024 a fost o ediție de campionat european excelent organizată. O adevărată desfătare pentru suporterii prezenți, 180 de grade față de <insert_whatwhever_word_you_like> din Qatar.
Și acești suporteri au răsplătit țara gazdă cât de bine au putut.
Nielsen Sports a calculat că impactul EURO 2024 asupra Gemaniei se cifrează la aproximativ 7.442 miliarde de euro. Calculul e unul interesant (de ex. 95 milioane sunt la capitolul „Social Impact”, adică oameni care au jurat pe roșu că se vor apuca de sport) dar mai mult de 90% din suma de mai sus vine din bani cheltuiți de cei 2.7 milioane de participanți la cele 51 de meciuri (o medie de 52.000 de spectatori / meci).
Au fost ceva mai mult de 1.7 milioane de spectatori unici, 23% din orașul în care s-a jucat, 33% din Germania și 44% din afara ei. Aproape toți aștia 44% au zis ca vor să revină în Germania și cred că asta e cea mai bună veste pentru statul german.
43 de ani, însurat, angajat, bărbat – ăsta este profilul spectatorului EURO2024 dar să reținem că 22% au fost femei. Veste foarte bună pentru UEFA.
Documentul e plin de informații interesante, merită parcurs.