Cea mai iubită echipă din România: 0 RON venituri din activităţi comerciale

0

Până pe 8 aprilie cluburile care vor să fie luate în seamă ar fi trebuit să publice pe website-urile proprii datele financiare pe 2021.

Toate trupele prezente în play off au reuşit să publice aceste informaţii (cu menţiunea că FCSB a întârziat câteva zile). Am căutat eu ca să nu vă mai pierdeţi voi timpul, găsiţi aici linkurile către documente: CFR Cluj, FCSB, Univ Craiova, Voluntari, Farul, FC Argeş.

Care cu profit, care cu datorii, ştim în mare cum stau financiar cluburile care sunt “fruncea” fotbalului românesc.

Câteva chestiuni care sar în ochi:

  • Voluntari a primit 16.400.000 ron sub formă de “subvenţii, donaţii şi alte venituri autrităţi stat/locale”. Adică 68.76% din totalul veniturilor! Peste 6 milioane a primit FC Argeş (37.2%), restul trupelor fie nu au primit nimic, fie sunt sume ridicole. O fi competiţie corectă când unele trupe se adapă de la – teoretic – nesecatul buget public?
  • FCSB e singura trupă care a raportat 0 în dreptul “Venituri din activităţi comerciale”. Cu alte cuvinte, în 2021 FCSB nu a vândut nimic, nimic, nimic. Nici măcar o şapcă cu emblema clubului, nici măcar o cană. Curios, ăştia parcă erau “cea mai iubită echipă din România”, nu?
  • Nici cu celelalte trupe nu ne este ruşine, în afară de Universitatea Craiova, care are aproximativ 1.5 milioane venituri din activităţi comerciale, restul au cifre mici sau modice: CFR – 71.000, Voluntari – 14.000, Farul – 351.000, FC Argeş – 671.000. Probabil o altă inginerie financiară (atât la FCSB cât şi la CFR).
  • CFR conduce detaşat la venituri UEFA – peste 24 de milioane de lei, mai mult decât toate veniturile voluntarilor – FCSB şi Craiova venind undeva pe la +2 milioane (deh, dacă în competiţiile europene nu se prea poate scoate capul…).
  • CFR – 13.5 milioane, Farul – 9.7, FCSB – 8.7, Craiova – 7.3, Argeş – 2.3 şi Voluntari – 1.1 e clasamentul veniturilor din sponsorizări şi publicitate. Oamenii lui Hagi sunt mai buni în a parafa înţelegeri pe termen lung cu sponsorii decât cei ce stau la umbra lui Becali. Sau poate marca FCSB nu (mai) e atât de atrăgătoare, zic şi eu, nu dau cu parul…
  • Ştie cineva cât e biletul la un meci al Voluntariului? Că în 2021 au strâns 30000 (trei zeci de mii!) Ron din vânzarea biletelor! Performera la acest capitol e Craiova cu aproape 1.7 milioane de ron.

Ca o concluzie lejeră: Craiova, CFR şi Farul se apropie cel mai mult de un club profesionist (cu o menţiune specială pentru Craiova), FCSB are un manamgement slab (în raport cu potenţialul mărcii), Voluntari nu ar trebui să existe ca un club profesionist de fotbal.

Aici aveti şi documentele, cine ştie!, poate dispar link-urile.

CFR Cluj, FCSB, Universitatea Craiova, Voluntari, Farul, FC Argeş.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.