Bani şi marketing în sportul feminin, 2017-2018

0

În preambulul US Open, ultimul turneu de Grand Slam al anului şi penultimul eveniment la care acoperirea media e maximă în tenis, Forbes face un top al celor mai bine plătite sportive din lume (iunie 2017 – iunie 2018).

De ce tenis: poate şi pentru că US Open e primul turneu din istorie la care premiile sunt aceleaşi atât pentru fete cât şi pentru băieţi, şi, în general, tenisul încearcă să aducă turneele WTA şi ATP la acelaşi nivel al premiilor.
Embed from Getty Images

Cele mai bogate sportive

Clar, Serena conduce detaşat acest top chit că veniturile din tenis au fost cât pempărşii lui aia mică (62.000 USD). Lista cu sponsorii Serenei e una lungă şi populată de companii cu dare de bilanţ contabil, aşa că americanca nu a prea simţit lipsa banilor transpiraţi pe terenul de tenis.

Wozny şi Sloane completează top 3, la o distanţă apreciabilă de locul I, în condiţiile în care daneza a luat Australian Open în iarnă, iar Sloane US Open-ul în septembrie anul trecut. Dacă e să scădem premiile din activitatea sportivă ale celor două, vedem că diferenţa dintre valoarea “comercială” a Serenei şi cea a restului lumii e imensă.

Tenisul domină acest top, 8 din 10 fiind membre ale WTA, doar P.V. Sindhu (badminton, locul 7) şi Danica Patrick (automobilism, locul 9) fiind din alte sporturi.
Embed from Getty Images

Cele mai “marketabile” sportive

Că tot aminteam mai sus de diferenţa de sponsori (număr şi valoare): în topul CelebrityDBI tot Serena este lider (cu un awareness de 91%) dar în primele 10 mai apar doar două tenismene – surioara Venus cu 81%, locul 2, şi Masha cu 56%, locul 8.

Topul este populat cu fete din sky (Lindsey Vonn, 54%), auto (Danica Patrick 69%), gimnastică (Simone Biles, 58%) sau atletism (Allyson Felix, 36%).

Indici ridicaţi pentru multe fete de acolo dar venituri mai mici decât, să zicem, o Caro Wozniacki.

Embed from Getty Images

Unde e Simona Halep

Locul I în clasamentul sportului care dă cele mai bogate sportive, Simona se plasează abia pe 8 în clasamentul câştigurilor. Chiar sub Sindhu, (23 de ani, argint la Olimpiadă, la badminton) care are o piaţă mult mai mare în spate.

Ca idee: Sindhu a făcut 500.000 din sport şi 8 milioane din contracte comerciale. Simona are 6.2 milioane din sport şi de abia 1.5 milioane din contracte comerciale. Cât strânge indianca din contracte, cam atât strânge şi Simona din transpiraţie.
Embed from Getty Images
(sursă foto deschidere: contul de instagram al Danicai Patrick)