#ManUtd redevine cel mai valoros brand din fotbal

@BrandFinance face clasamentul celor mai valoroase brand-uri din fotbalul mondial şi – spre uimirea multora – nu angajatorii lui Cristinel şi nici depozitarii triadei de vis MNS nu conduc clasamentul.

Manchester United trece peste Bayern Munchen, făcând un salt de 2 locuri şi 467 de milioane de $, devenind cel mai valoros brand din lume. Nemţii pică pe doi, Perez pe 3 dar căderea mare e la Barca: de pe 4 pe 6 deşi au adăugat peste 150 mil$.

Efectul viitorului contract de drepturi de televizare pentru EPL se vede: toate cele 17 echipe din EPL (alea neretrogradate 🙂 ) sunt în primele 50 cele mai valoaroase brand-uri din fotbal. Ca idee, avem un Southampton pe 18 (!), WestHam pe 16 (!!) iar Crystal Palace îl face pe Radu Banciu să arunce cu halba de perete: sunt chiar deasupra lui OM.

Portughezii prind top 50 doar cu Benfica, brazilienii au două trupe – ambele în coadă -, Spania intră doar cu 5 echipe. Apropo de Spania: Italia are mai multe echipe (7) în top deşi fotbalul de la ei a trecut prin mari „încercări” în ultimii ani.