Forza Rossa на Marussia

0

Treaba asta cu Formula 1 şi Forza Rossa e ca povestea de la Radio Erevan: nu intră din 2015 ci din 2016 şi nu e 100% privată ci mai degrabă susţinută de Guvernul României,

O poveste încâlcită şi încurcată care conţine un fost “cleaner” ajuns director peste o o echipă – Caterham – (falimentară) de Formula 1; numele Tony Fernandes (proprietarul lui QPR, Air Asia, etc) care se prezintă ca fiind şi Chairman la Caterham Group, cel care a vândut echipa de Formula 1 către un grup de investori din Elveţia şi Orientul Mijlociu; investitori care sunt consiliaţi de Colin Kolles aka Călin Colesnic (fost pe la Jordan, Force India, etc), un român din Timişoara.

Înainte de a prelua echipa de F1 de la Fernandes, Kolles era implicat în proiectul Forza Rossa, proiect ce îl are în prim plan pe Bazac, fostul ministru al Sănătăţii şi dealer Ferrari în Romania. Proiectul Forza Rossa avansase destul de mult, în primăvara anului ăsta Guvernul României se angajase (Bănicioiu ca frontman) să susţină o eventuală participare a F.R. în CM de F1.

Transferul Caterham nu a reuşit, Kolles s-a retras, Fernandes şi-a luat echipa înapoi dar nu prea ştie ce să mai facă cu ea (alături de Marussia este chifla şi trompeta campionatului mondial de F1).

Zice-se că achiziţia lui Caterham ar fi fost biletul pentru Marele Circ al Forzei Rossa, intrarea pe uşa din spate şi aici Kolles avea rolul lui. O fi fost preţul prea mare, transferul fabricii prea scump sau enigmaticii investitori au ochit-o pe cealaltă chiftea din F1, Marussia – nu ştim clar.

Cert este că afacerea Caterham a picat, aşa că Forza Rossa speră că va întra în 2016 în F1 pe propriile picioare sau, chiar din 2015, cu/prin Marussia -> echipa este pe entry list-ul provizoriu al sezonului 2015 (sub numele de Manor) asta chiar dacă pe 7 noiembrie business-ul a murit.

Ah! Marussia este prima investiţie (parţial) rusă în domeniul F1 şi asta ar putea fi un liant destul de puternic dacă vreodată se va pune problema unei întâlniri între enigmaticii investitori din spatele lui Kolles şi ce a mai rămas din Marussia.

Mai este un lucru cert (între atâtea umbre): posibila investiţie a Guvernului Român în acest proiect-moft a intrat pe linie moartă odată cu cele 54.5 procente luate de sasul de la Sibiu şi ieşirea din scenă a primului copilot al ţării.