Market Pool

S-au dat banii pentru ediţia 2012-2013 a UCL şi prima concluzie pe care o pot trage e că e bine să fii în Champions League, dar e şi mai bine să fii singura echipă (sau cu cât mai puţine) din ţara ta.

Aşa, la o primă vedere:

Juventus a luat partea leului cu peste 65 de milioane de euro, deşi a ieşit în sferturi. Market Pool-ul şi cele doar două echipe din Italia şi-au făcut datoria.

– Italia a luat peste 80 de milioane din market pool, Anglia ceva mai mult de 72 de milioane, Spania peste 68 de milioane, Germania în jur de 52. Mixul Mediaset / Sky Italia a dat cei mai mulţi bani la market pool – interesant mai ales în condiţiile în care stadioanele din Italia sunt din ce în ce mai goale.

– bonusul de 4 milioane de euro pentru câştigarea finalei i-a ridicat pe cei de la Bayern Munchen pe locul 2 (cu doar 900.000 de euro mai mult decât cei de la Borussia).

CFR Cluj a luat cei mai mulţi bani dintre toate echipele din estul Europei – peste Zenit, Şahtior, Spartak, etc

– partea României din market pool s-a înjumătăţit în ultimul sezon (8 milioane în 2010, 10 în 2011, 11 în 2012, 5,2 în 2013).

– prima ediţie din ultimile 4 când la „bonus performance” nu mai apar liniuţe (nu au mai fost echipe de 0 puncte).

Pentru informare avem distribuţia banilor pe sezoanele 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012, şi 2012/2013.

Distributia banilor UCL 2012-2013