Să ne măsurăm brandurile

S-a încheiat sezonul, au apărut măsurătorile.

The Brand Finance® Football 50 2012 a listat topul celor mai valoroase brand-uri din fotbalul mondial. Cum era de aşteptat, Manchester United rămâne top of the list cu o valoare de 853 de milioane de dolari (creştere de 29% faţă de anul trecut). Surpriza vine de la cele mai galonate echipe din peninsula – Real Madrid şi Barcelona – care au picat ca popicele pe 3, respectiv 4.

Bayern arată că modelul lor de business e unul solid şi performant şi sar de pe 4 pînă pe 2, cu o valoare estimată la 786 milioane de dolari.

Ca prezenţă, Top 50 are 13 echipe din Anglia (ultima e Stoke City pe 42!), Germania vine tare cu 9 trupe (inclusiv retrogradata Hertha Berlin), Italia cu 7, Spania cu 5, Brazilia cu 4. De remarcat prezenţa unei echipe din China (Guangzhou Evergrande FC  – 65 milioane de dolari) şi a uneia din Elveţia (Basel cu 72 de milioane de dolari).