The numbers just don’t stack up

400 milioane de lire pe 10 ani. Atît va primi Manchester City pentru un pachet de sponsorizare care include prezenţa numelui Etihad pe tricouri iar numele stadionului va deveni Etihad Stadium. „Tunul” despre care se tot vorbea a prins contur zilele trecute cînd s-au semnat actele.

Ca punct de reper, mă uit la Arsenal care primeşte (pentru acelaşi pachet: tricouri plus stadion) ceva între £90m – £100m pe 15 ani de la Emirates. Şi mă gîndesc că Chelsea a testat piaţa cu o sumă undeva între £10 şi £15m pe an (doar pentru stadion) şi nu a găsit pe nimeni interesat.

Mergînd puţin mai departe, să spunem că JP Morgan Chase plăteşte £187m (tot pe 10 ani) pentru a-şi pune numele pe noul Madison Square Garden. Asta era cea mai mare sumă plătită, pînă acum, în cadrul acestui tip de sponsorizare.

Etihad este proprietatea familiei regale a Emiratelor Arabe Unite, a cărei membru este onorabilul Sheikh Mansour, proprietarul lui City.

Sheikh Mansour bin Zayed Manchester City

Dilemă mare pentru UEFA şi pentru al ei proiect „financial fair play”. Se pare că s-a deschis o anchetă în acest caz, însă City a trimis deja o scrisoare la UEFA prin care explică această „formidabilă” afacere.

Poate că e cum zice Rummenigge: „Perhaps they know a trick which I don’t that will allow them to take part in the Champions League”

Ia să vedem, la anul apare Aabar ca un sponsor generos, dispus să ardă 50 de milioane de lire pe an pentru acest dream-team din Manchester?