Show me the money

A venit şi momentul anunţului oficial că, din nou, Real Madrid este clubul de fotbal care atrage cele mai multe venituri.

Deloitte, acest birou de contabilitate al lactaticilor, a publicat ghidul anual al banilor care intră în fotbal.

Ce se vede la o prima privire aruncată pe clasamentul veniturilor totale:

– primele 6 poziţii rămîn neschimbate faţă de anul trecut (în ordinea numerelor de pe tricou: Real, Barca, United, Bayern, Arsenal, Chelsea).

AC Milan intră binişor în top 10.

Manchester City are cea mai mare ascensiune. De pe 20 pe 11, echivalentul a aproximativ 50% creştere în venituri.

AS Roma e pierzătorul anului cu o cădere spectaculoasă de pe 12 pe 18.

În rest, aş cita un clasic încă în viaţă: „Make the Champions League, sell some shirts and life will be beautiful. Winning is not required.” (Chris-the offside)


Tags:
  • daniel

    sunt interesante si topurile pe categorii de venituri:

    MATCHDAY
    1. Real Madrid 2. Manchester United 3. Arsenal
    probabil barca vinde bilete de pomana sau poate real si man utd iau pielea de pe spectatori, altfel nu-mi explic de ce barca nu e in top, desi are cu 25% mai multi spectatori decat real (statistici de pe http://espn.go.com/sports/soccer/)

    BROADCASTING
    1. FC Barcelona 2. Real Madrid 3. AC Milan
    banii de la liga au facut diferenta intre barca si real, probabil; in italia fiecare club isi negociaza drepturile de televizare, de aia pe 4 si 5 vin inter (sub milan, curios!) si juve, iar man utd abia pe 6; in anglia e ca la noi la vama, se aduna banii in galeti si se impart la final

    COMMERCIAL
    1. Bayern Munich 2. Real Madrid 3. FC Barcelona
    bayern conduce si nu oricum, are +22mil fata de real, +48 fata de barca si +73!!! fata de man utd.
    business, frate! si real e peste man utd cu mai bine de 50mil, in conditiile in care i-a mai si platit aproape 100mil pe gunoier.

    reteta succesului e simpla, asadar:
    tre’ sa ai stadion plin si preturi mari la bilete, tre’ sa-ti vinzi singur drepturile de televizare si sa castigi liga campionilor si peste toate astea sa ai niste nemti sa-ti conduca afacerile 🙂

  • razvan

    La matchday e clar. Daca te uiti in primele 10 doar Inter – dintre italieni – a intrat. Si asta cred ca din cauza parcursului mai lung in Liga. Altfel, au stadioane mari dar goale. Anglia la greu, binomul spaniol plus Bayern si Hamburg.

    La broadcasting iarasi e clar. In Anglia dealul pe tv e facut la liga. De asta, cele care retrogradeaza au venituri din TV care le permit sa abordeze confortabil promovarea. E o intreaga discutie in Anglia privind aspectul asta. Acum 2 ani parca Porthsmouth s-a scos la buget desi cazuse in Championship.

    La commercial e interesant. Puzderia de sponsori (http://minutulsiscorul.ro/2011/01/greener-bayern/) ii aduc lui Bayern venituri consistente. Cea mai mare piata din UE -> interes sporit. De vazut ca peste jumatate din veniturile lui Bayern vin de aici.

    Iar cele 50 de mil ale lui Real peste United nu au legatura cu vanzarea/cumpararea de jucatori. Aspectul asta nu e prins in studiu. Studiul se refera doar la venituri provenite din cele trei surse expuse mai sus.

  • daniel

    ooooooooooof, atata discretie!!!
    scrie, bre, ceva de golul ala al lui rooney, ca nu mai vedem altul la fel mult timp. si ar fi pacat sa nu avem aici clipul, sa fie ca un shortcut.
    plus ca ar merge si o compilatie cu radoi, vezi ca au aparut faze noi cu tehnica sa incantatoare de a da la gioale 🙂
    hai baietii!